Finantsjuhtimise eriala omandasin Audentese Ülikoolis ning täiendan ennast erialaselt iga-aastaselt.
Praktikajuhendajana Haapsalu Kutsehariduskeskuses juhendasin igal aastal 1-2 raamatupidamise eriala õppijat. Samuti juhendasin Tallinna Majanduskooli õpilasi.
Juhin kahte ettevõtet ja juhendan ettevõtte töötajaid enam kui kolmesaja ettevõtte raamatupidamise korraldamisel. Viin läbi arenguvestlusi töötajatega, kus selgitame välja töötajate õpivajaduse. Toetan ettevõtte töötajate igakülgset arengut ja erialast täiendamist koolitustel. Viin läbi finantskirjaoskuse arendamise koolitusi ettevõtjatele toetades ettevõtete arengut.
Panustan Eesti Raamatupidajate Kogu töösse edendades aktiivselt raamatupidamise valdkonda läbi erinevate digilahenduste koos tarkvara arendajatega. Täiskasvanuhariduse temaatikaga hoian end kursis uusimate teadusuuringute ja EPALE kogukonna veebilehe kaudu. Iga kavandatava koolituse eel uurin uusimaid trende ja arenguid vastavas valdkonnas, mille teemaline on koolitus.
Koolitan peamiselt raamatupidamise erialastel koolitustel. Koolituste organiseerimisel ja läbiviimisel lähtun täiskasvanukoolituse põhiprintsiipidest ja täiskasvanud õppija eripärast. Õpingute raames andragoogika erialal Tallinna Ülikooli haridusteaduste instituudis olen endale loonud juhendi, mis on minu saatja tulevikus koolituste kavandamisel. Lähtun koolituste planeerimisel ja läbiviimisel järgnevatest põhimõtetest.
Täiskasvanud õppijad on iseseisva mõtlemise ja otsustamisega, võttes vastutuse oma õppimise eest. Minu roll koolitajana on neid selles toetada ja juhendada, mitte käskida. Täiskasvanud eelistavad omada kontrolli ja on ennastjuhtivad õppeprotsessis, mis tähendab, et neile tuleb pakkuda valikuvõimalusi ja iseseisvust.
Täiskasvanud õppijad on õppima motiveeritud sisemistest vajadustest ja huvidest lähtuvalt. Koolitajana on minu ülesanne õppijaid motiveerida ja näidata õpitava otsest seost nende õpivajaduste lahendusena.
Täiskasvanud õppijatel on eelnevaid elu- ja töökogemusi, mida õppeprotsessis arvestan ja väärtustan. Õppijate kogemused on õppimise aluseks, mis aitab neil uut teavet paremini mõista ja rakendada. Täiskasvanud eelistavad õppida kogemuste ja praktiliste tegevuste kaudu, mitte ainult teooria kaudu. Kasutan nende varasemaid kogemusi õppematerjalides õppimise toetamiseks, võimaldades selle kaudu õppijatel paremini seoseid luua, et aidata neil omandada uusi teadmisi. Lähtudes täiskasvanud õppijast, kaasan õppijaid õppeprotsessi kavandamisel ja õpieesmärkide seadmisel, arvestades nende kogemusi ja vajadusi. Loon õpikeskkonna, mis soodustab aktiivset osalemist, arutelusid ja kogemuste jagamist. Seostan õpitava nende igapäevaelu ja töökeskkonnaga, tuues praktilisi näiteid ja rakendusvõimalusi. Kasutan erinevaid aktiivõppe meetodeid, mis võimaldavad õppijatel ise avastada ja luua uusi tähendusi ja teadmisi. Annan õppijatele pidevat tagasisidet ja võimaluse eneseanalüüsiks ning reflektsiooniks.
Minu töö aluseks on kutse-eetika, mida pean äärmiselt oluliseks. Eetikakoodeksi järgimine toetub minu, kui koolitaja, isiklikele väärtustele. Austan inimesi ja kohtlen neid nii nagu soovin, et minuga käitutakse, olenemata nende sotsiaalsest staatusest või muudest eripäradest. Pean oluliseks arenguvajadust, autentsust, isikuvabadust ja lugupidamist ning toetan nende omaduste arengut ka õppijates.
Lähtun täiskasvanute koolitust reguleerivatest seadustest. Täiskasvanukoolituse ja täiskasvanuõppe uuendustega kursis olemiseks jälgin muutusi erinevates õigusaktides, sealhulgas isikuandmete kaitse seaduses, tööõigust puudutavates seadustes, põhiseaduses, autoriõiguse seaduses, raamatupidamise seaduses ning erinevates maksuseadustes.
Koolitusi viin läbi eesti keeles ja jälgin, et ei kasuta liiga palju erialaseid sõnu, mis on õppijale arusaamatud. Kasutan lihtlauseid ja väldin lühendeid. Minu laialdased teadmised ja oskused info- kui ka kommunikatsioonitehnoloogiate kasutamiseoskus rikastab õppeprotsessi. Lisaks Microsoft office tarkvara kasutamisele kasutan veel Canvat, Mirot, Prezit. Vabadel aegadel arendan oma käelist tegevust läbi teadliku kritseldamise kogukonna.